Centerpartiets valresultat är naturligtvis en besvikelse. En snabbanalys tyder på att det framför allt är i våra traditionellt starka områden som vi har förlorat väljarstöd.
Mycket tyder på att detta är ett resultat av de prioriteringar som vi från Centerpartiet gjort när det gäller hur budskapet formulerats och var resurserna har satsas. Det hjälper inte att vi har den klart bästa politiken för hela landet, om vi väljer att inte berätta det. Detta visar att vi aldrig får glömma basen i kommunikation och kampanj!
Vad som också saknades var ett tydligt skäl varför väljarna skulle rösta på Centerpartiet. Bytet av centralt budskap från "smalare, men vassare" till "Europas Förenta Krafter" var bara ett utslag av att Centerpartiet i sin kommunikation fokuserade på varför EU-medlemskapet behövs, inte vad Centerpartiet vill göra med medlemskapet.
måndag 8 juni 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
tänkvärt, Johan!
Kanske dags att sluta håna gamla centerhjältar som Federley och Annie ägnat sig åt i valrörelsen. Tror sånt inte gagnar partiet bland gräsrötterna och "basen".
Håller med dig, Gurra G. Skratta bäst som skratta sist.
Skicka en kommentar